Curier

Probleme cu livrarea coletelor au existat dintotdeauna, dar discuţia s-a încins recent, când numărul situaţiilor neplăcute a crescut, iar reclamaţiile au devenit tot mai vizibile (thank you, social media).

Pe de o parte, proprietarii firmelor de curierat se plâng de infrastructura din România, lipsa de personal şi de scăderea vitezei medii cu care circulă autoturismele în oraşe. Pe de altă parte, aceştia încearcă să modernizeze serviciile oferite prin implementarea plăţii cu cardul la curier, de exemplu. În ceea ce priveşte aglomeraţia din oraşe, o variantă ar fi livrările cu scutere, dar e posibil ca această opţiune să nu fie cea mai potrivită din cauza posibilităţilor de transport limitate.

Până la îmbunătăţirea infrastructurii rutiere din România şi modernizarea sistemelor de curierat, clienţii magazinelor online trebuie să fie răbdători şi să îşi ia o marjă de timp semnificativă pentru livrarea produselor comandate, mai ales dacă plănuiesc să le ofere cadou.

Având în vedere că în cazul întârzierilor la livrarea produselor comandate, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații recomandă clienţilor să se adreseze comercianţilor (cei care au obligaţia să se asigure că fiecare comandă ajunge la destinatar în termenul stabilit), aveţi tot interesul să alegeţi un serviciu de curierat profesionist care să vă ajute afacerea şi să nu scadă numărul vânzărilor.

Aşadar, până când vor deveni rutină aplicaţiile care permit oamenilor obişnuiţi să devină curieri de ocazie (şi să fie plătiţi pentru asta), ar fi câteva aspecte importante pe care trebuie să le ai în vedere, ca şi comerciant online, atunci când îţi alegi curierul. Înainte de a semna un contract cu o firmă de curierat, aşează pe hârtie răspunsul la următoarele întrebări.

  1. În primul rând, ar fi bine să stabileşti cum arată tipologia clientului tău. Unde locuieşte? Predominant urban sau rural? Majoritatea sunt din București sau din restul țării? În funcţie de asta se stabilesc şi tarifele companiilor de curierat, astfel că vei putea calcula dacă e eficient sau nu să foloseşti o companie specializată sau serviciile poştale, de exemplu.

  2. Ce produse vinzi? Daca sunt premium, ar trebui să ai un serviciu de livrare bun sau chiar foarte bun (livrare la timp, deschiderea coletului, telefon în prealabil etc). Dacă nu sunt premium, e posibil să se potrivească şi un serviciu mai slab calitativ, dar care are un cost de transport mic.

  3. Ce greutate au produsele tale? Este un factor important care afectează livrarea. Ai nevoie de un curier cu tarif mic per kilogram?

  4. Dacă te afli într-o zonă limitrofă, care sunt acei curieri care nu au cost/km suplimentar până la tine?

  5. În negocierea cu curierul trebuie sa punctaţi foarte bine atât numărul de colete pe care le livraţi în prezent, cât şi potenţialul de creştere în viitorul apropiat şi pe termen mediu. Dacă numărul de colete pe care le livraţi acum nu vă ajută sa obţineţi un cost bun, insistaţi pe potenţial. Mult. :)

  6. Indiferent dacă aţi găsit curierul perfect sau nu, este bine să aveţi cel puţin încă un curier de rezervă. Aşa că investiţi puţin timp şi în găsirea celui de-al doilea.

  7. În cazul în care livraţi atât în mediul urban, cât şi în zona rurală, aveţi şi produse sub un kilogram, dar şi peste 10 kg (si nu sunteti eMag :)) puteţi alege să lucraţi cu trei sau patru curieri. Avantajele sunt că puteţi acoperi cam toată paleta de nevoi la costuri bune şi aveţi tot timpul o soluţie de rezervă în “mânecă”. Pentru a-i gestiona pe toţi cu succes, trebuie să fiţi aşi în organizare.

  8. Verifică-i, verifică-i, verifică-i. Chiar dacă ai mare încredere în ei, este important să-i verifici periodic şi să te asiguri că toate coletele tale au ajuns, pentru că tu eşti persoana care răspunde pentru asta în final.

Mult succes!