Platforma de comerț online Avanticart anunță, prin acest comunicat de presă, lansarea unui serviciu de server-side tracking, menit să rezolve problema cookie-urilor 3rd party care urmează să fie blocate de către Google Chrome la finalul acestui an. Soluția, intitulată Tagual, se pretează tuturor site-urilor care alocă lunar bugete pentru promovare online și vor să maximizeze rezultatele acestei investiții.

Mihai Brehar, CEO și fondator Avanticart, a declarat: Citatul meu preferat de marketing are peste 100 de ani și este pe cale să devină mai actual ca oricând “Jumătate din banii pe care îi cheltui pe publicitate sunt irosiți, problema este că nu știu care jumătate.” (John Wanamaker). Citatul și-a pierdut din adevăr odată cu publicitatea digitală, dar acum, implementarea proiectului Privacy Sandbox de către Google va transforma din nou acest citat în realitate și este crucial să ne adaptăm.

Conceptul de server-side tracking este relativ nou, dar cu siguranță va crește în popularitate până la finalul anului 2024. Există posibilitatea să devină singura opțiune pentru a continua să facem marketing cu eficiența de până acum. Însă, așa cum a fost și în cazul tranziției de la Google Analytics Universal la Google Analytics 4 (GA4), site-urile tind să facă această tranziție doar în ultimul moment.

“După cum știm cu toții, există 2 tipuri de cookie-uri: cele necesare sau de funcționalitate, numite 1st party cookies și cele de promovare sau performanță, utilizate de canalele de publicitate (Facebook, Google, Tiktok, Instagram etc) pentru a crea oferte personalizate și a crește șansele de cumpărare, numite și 3rd party cookies. Simplificând, prin serviciul de server-side tracking, putem spune că Tagual rulează cookie-urile 3rd party pe serverele proprii și le transformă în first party cookies, oferind ulterior și opțiunea de a alege ce informații se transmit fiecărui canal de publicitate în parte” explică Mihai Brehar.

Server-side tracking-ul aduce și alte avantaje, cum ar fi: a) încărcarea mai rapidă a site-ului deoarece se va putea renunța la majoritatea codurilor de tracking de pe un site, b) date mai precise deoarece adblocker-ele nu vor mai bloca colectarea, c) un mai bun control al datelor trimise spre partenerii de marketing.

Avanticart este o platformă premium de comerț online, care integrează toate uneltele necesare pentru operarea eficientă a unei afaceri online (și offline).

Tagual