Continuăm seria de articole cu un subiect de interes pentru orice proprietar de magazin: SEO. În acest articol vei învăța cum să-ți optimizezi magazinul online pentru a avea o poziție mai bună în motoarele de căutare.

Optimizarea pentru motoarele de căutare are multe aspecte iar în cele ce urmează ne vom referi doar la optimizările „on-site”, adică ceea ce poți să modifici tu din interfața de administrare.

Magazinul tău Avanticart vine implicit cu o structură optimizată. Are tag-uri H1/H2 puse corespunzător, are tag-uri pentru canonical URL, are rel prev/next, are URL-uri prietenoase atât pentru categorii, produse, brand-uri, filtre cât și pentru imagini.

Dacă structura e optimizată, eu ce mai trebuie să fac?

Pe scurt - să adaugi conținut. Ne-am tot gândit cum să explicăm mai bine și am ajuns la concluzia că un exemplu real ar fi cel mai bun (mulțumim Emilian pentru accept!).

Să zicem că ai un magazin de piese si echipamente moto. Printre zecile de categorii, vinzi și căști de motocicletă. Așa că îți definești structura de categorii în felul următor:

  • Echipamente » Căști » Căști integrale
  • Echipamente » Căști » Căști Flip-up
  • Echipamente » Căști » Căști Jet
  • etc

Pentru tine - proprietar de magazin - e destul de clar că vinzi căști moto și nu căști de bicicletă sau căști industriale pentru șantier. Însă pentru Google sau pentru potențiali clienți acest lucru nu e clar. Adică ei vor căuta pe Google „căști moto integrale”, „căști moto flip up”, șamd. Ei bine, la tine lipsește cuvântul „moto” din numele categoriei. Ce faci? Înainte să te grăbești să-l adaugi, trebuie să știi că NU întotdeauna asta e soluția cea mai potrivită.

Repetarea unui cuvânt poate să devină enervantă pentru utilizator și să îngreuneze navigarea. În plus, pot să existe situații în care să nu ai destul spațiu în meniu. Totuși, magazinul trebuie optimizat, deci care e soluția?

Hai să analizăm structura unei pagini

În pagina HTML găsim mai multe elemente importante asupra cărora putem interveni pentru a crește poziția la căutările Google.

seo-avanticart

Pentru început, hai să analizăm imaginea de mai sus. Ce reprezintă punctele roșii?

  1. HTML Title
  2. URL
  3. Nume categorie în meniu
  4. Nume categorie în pagină (H1)
  5. Descrierea categoriei (lipsește din pagină în cazul de față)
  6. Meta description

Toate 6 sunt importante, dar hai să le luăm pe rând:

  1. HTML Title (tag) e ceea ce apare în numele ferestrei (sau tab-ului) și este afișat de Google în pagina de căutare. Prin urmare ar trebui să fie ceva ce să atragă vizitatorul spre site-ul tău - în detrimentul concurenței. Dacă știi că prețul contează pentru cumpărătorul tău, scrie acest lucru în title tag: Casti moto integrale ieftine. Sau poate contează siguranța: Casti moto integrale  - protectie maxima si confort excelent. Poate exista sinonime sau alte variatiuni ale cuvintelor căutate: Casti moto integrale | Casti Full Face. HTML Title ar trebui să fie o combinație între ceea ce caută utilizatorul și ceea ce l-ar putea atrage în magazin. Nu abuza, folosește un text citibil, nu doar o înșiruire de cuvinte cheie.
  2. URL-ul cred că e destul de clar. E important să conțină cuvinte cheie, însă - din nou - nu abuza.
  3. Numele categoriei în meniu trebuie să fie foarte clar pentru utilizator. În cazul de față nu e necesar să repetăm cuvântul „moto” în toate subcategoriile. Odată ce ai intrat în magazin e clar ca magazinul vinde piese și echipamente moto. Dacă repetăm același cuvânt de 5 ori nu facem decât să enervăm vizitatorul - chiar fără ca el să stie - făcând citirea mai greoaie.
  4. Numele categoriei în pagină e mai important decât numele din meniu. Aici putem adăuga cuvântul „moto” fără să enervăm vizitatorul. Însă nu trebuie să ne întindem foarte tare cum am făcut-o în cazul HTML Title.
  5. Descrierea categoriei e importantă pentru că oferă posibilitatea de a scrie un text mai lung. Altfel, pagina e cam seacă, doar cu niște nume de produse și prețuri. Un text mai lung dă mai bine în „ochii” lui Google. Ex: MotoEMotion vă oferă o gamă largă de căști moto integrale, de la cei mai renumiți producători. Consultanții noștri vă pot ajuta în alegerea căștii perfecte. Ok, poate nu e cel mai bun exemplu, tu trebuie să-ți cunoști mai bine produsele.Totuși, nu scrie romane. Limitează-te la 2-3 propoziții în care să incluzi cât mai natural cuvintele cheie dorite.
  6. Meta description (tag) e vizibil doar pe pagina Google cu rezultatele căutării*. Ar trebui să vină cumva în completarea HTML Title. Adică aici poți să te întinzi cu acel ceva prin care să atragi utilizatorul. Ai scris un HTML Title captivant, acum e timpul să dai puțin mai multe detalii: Vă așteptăm cu o gama variată de căști moto integrale atât pentru oraș cât și pentru sport-touring. Căști omologate. Retur gratuit în 10 zile.

Găsești toate cele 6 câmpuri în formularul de editare a categoriei și în formularul de editare pentru brand-uri (manufacturers). Folosește-le fără să abuzezi de cuvinte cheie iar dacă ai întrebări, poți să ne contactezi.

* în exemplul de mai sus, textul de la meta description nu e afișat în pagina de rezultate. Fiind identic cu titlul, probabil Google nu îl consideră relevant.