Ținem să clarificăm încă de la început că acești 3 clienți nu au avut un brand imens în spate care să-i propulseze și nici bugete mari de promovare la început, ci au pornit de la zero în urmă cu 3-4 ani.

Cu alte cuvinte, a fost prima lor experiență în comerțul online. Și totuși, cum au făcut-o?

Primul aspect important pe care l-am observat în cazul tuturor, a fost pasiunea pentru domeniul lor. Însă pe lângă pasiune, cu toții erau perseverenți și organizați în toate aspectele afacerii. Iar clienții lor observă asta, de aceea și revin.

Al doilea aspect distinct, a fost ca toți s-au concentrat asupra unei nișe, pe care ulterior au dezvoltat-o și completat-o. Nici unul din ei nu „s-a luat la bătaie” cu un întreg domeniu, ci au cucerit câte o nișă pe rând. Cum spunea și Machiavelli: Divide et Impera!

Următorul aspect important a fost o stategie de promovare pe termen lung. Deși au folosit metode de promovare cu rezultate imediate (Adwords, reclame pe Facebook, etc), aceștia au investit timp/resurse și în canale mai puțin convenționale.

De exemplu, ne povestea unul din cei 3 clienți că la un târg a venit la el un om, întrebându-l dacă el are canalul de Youtube respectiv, pentru că i-a recunoscut vocea pe care o auzea în videourile din care învățase așa mult. Ghiciți de unde cumpară acum acel om? :)

Pe lânga Youtube mai sunt și alte canale, cum ar fi bloguri, forumuri, prezența la târguri de specialitate, concursuri, sponsorizari, etc. Este important să aduci un aport de valoare potențialului client, chiar dacă nu ai beneficii financiare imediate.

Un alt aspect important pe care l-am observat la ei, este managamentul foarte bun al stocului. Nu este suficient să ai un preț bun, trebuie să știi și cum să jonglezi cu stocurile, încât să nu blochezi banii pe care i-ai putea investi inteligent, cum ar fi în promovarea de care vorbeam mai sus.

Datorită lor și a multor alți clienți avem o platformă atât de avansată, pentru că împreună am dezvoltat constant funcționalități noi care să aducă mai multe vânzări sau să simplifice munca.

Acum ne dorim un top 30 clienți cu asemenea rezultate în următorii 2 ani, având în vedere evoluția rapidă a comerțului online. Sperăm să fii chiar tu unul din ei :)