Statistici 2020
Avanticart a raportat la începutul anului o creștere cu 40,32 la sută a vânzărilor din 2020 (generate de magazinele din portofoliu) față de 2019. Numărul comenzilor a „sărit” și el cu 45,39%, la puțin peste 938.000 în 2019.
Din totalul de vânzări de 241.354.821 Lei, 68% au fost generate de doar zece magazine din portofoliu – adică 164.121.278 Lei.
Pandemia de COVID-19 a dat un impuls plăților cu cardul. Față de 2019 s-a văzut o creștere cu 84.66%. Creșterea este mare dacă o comparăm cu cele 25,42 de procente pe care 2019 le-au adus în plus față de 2018. Însă dacă facem un zoom-out, doar 21,68% din totalul comenzilor au fost achitate cu cardul.
Interesantă este și statistica vânzărilor pe zile și ore. Trend-ul din 2019 „se confirmă” în mare parte și în 2020 – zilele de lucru ating cote mai ridicate decât weekend-urile, cu vârful înregistrat în zilele de luni – 15,98% din totalul vânzărilor. Miercuri și marți urmează în clasament cu 15,77% respectiv 15,67%. Pe ceas, 11:00 - 11:59 este ora la care românii comandă cel mai mult online, 7,55% din comenzi fiind date înainte de prânz. De la miezul nopții până la ora 07:00 se fac mult mai puține achiziții, pragul inferior fiind atins la ora 05:00, când se înregistrează doar 0,48% din comenzi.
În topul pe comenzi al orașelor, București se clasează detașat pe primul loc, urmat de Cluj-Napoca. Față de 2019, Constanța și Iașiul au urcat câte un loc în „clasament” depășind Timișoara. Magazinele de pe platforma Avanticart au livrat în străinătate doar 2,24% din comenzi. Nu am urmărit acest procent în 2019 dar cu siguranță o vom facem anul viitor.
Momentul declanșării lockdown-ului se vede foarte bine în graficul vânzărilor defalcate pe luni. Ianuarie, februarie și martie au procente mult mai mici față de statisticile similare din 2019 - semn că o marte parte a creșterilor s-au întâmplat începând cu aprilie.
Însă nu totul e roz în online. Chiar dacă majoritatea magazinelor au crescut, am avut și magazine cu scăderi destul de mari - scăderi generate de pandemie.
Toate aceste date sunt extrase din statistica vânzărilor platformei de eCommerce Avanticart pentru anul 2020, care cuprinde multe informații interesante și este disponibilă chiar aici:
Total vânzări magazine online: 241.354.821 lei (+40,32% față de 2019)
Număr comenzi: 938.039 (+45,39% față de 2019)
Comanda medie: 257,29 lei ( -9,32 lei față de 2019)
Comenzi plătite cu cardul: 21,68% (+84,66% față de 2019)
Cea mai mare comanda B2B: 180.518 Lei
Cea mai mare comanda B2C: 36.356 Lei
Pondere comenzi pe luni:
| Ianuarie: | 5,37% |
| Februarie: | 6,24% |
| Martie: | 6,19% |
| Aprilie: | 7,59% |
| Mai: | 9,70% |
| Iunie: | 8,74% |
| Iulie: | 8,21% |
| August: | 8,63% |
| Septembrie: | 8,62% |
| Octombrie: | 9,06% |
| Noiembrie: | 11,55% |
| Decembrie: | 10,10% |
Pondere comenzi pe zile:
| Luni: | 15,98% |
| Marti: | 15,67% |
| Miercuri: | 15,77% |
| Joi: | 14,79% |
| Vineri: | 15,44% |
| Sambata: | 10,91% |
| Duminica: | 11,44% |
Ore de vârf:
| Ora 00: | 2.19% |
| Ora 01: | 1.52% |
| Ora 02: | 0.94% |
| Ora 03: | 0.70% |
| Ora 04: | 0.64% |
| Ora 05: | 0.48% |
| Ora 06: | 0.76% |
| Ora 07: | 1.53% |
| Ora 08: | 3.13% |
| Ora 09: | 5.54% |
| Ora 10: | 7.04% |
| Ora 11: | 7.55% |
| Ora 12: | 7.20% |
| Ora 13: | 6.79% |
| Ora 14: | 6.58% |
| Ora 15: | 6.27% |
| Ora 16: | 5.83% |
| Ora 17: | 5.48% |
| Ora 18: | 4.84% |
| Ora 19: | 4.94% |
| Ora 20: | 5.10% |
| Ora 21: | 5.46% |
| Ora 22: | 5.35% |
| Ora 23: | 4.14% |
Comenzi pe orașe:
| București: | 16,86% |
| Cluj-Napoca: | 3,26% |
| Constanța: | 2,93% |
| Iași: | 2,41% |
| Timișoara: | 2,37% |
| Brașov: | 1,87% |
| Galați: | 1,53% |
| Craiova: | 1,48% |
| Oradea: | 1,23% |
| Sibiu: | 1,21% |
Comenzi din afara Romaniei: 2.24%
Cei mai fideli clienți: 98 comenzi, 84 comenzi, 79 comenzi
Uptime servere Black Friday: 100% (la fel ca anii precedenti)

