În luna mai(2020) se împlinesc 2 ani de când magazinul EuromChrom a fost migrat pe platforma Avanticart. Am stat de vorbă cu Lucian Sprînciană, omul care se ocupă de partea online a business-ului.

Când și cum a început povestea magazinului/afacerii?

Prima încercare în online a fost în 2010 pe platforma Open Cart pe care am folosit-o până în 2016, după care a urmat o perioadă de aproximativ un an în care am încercat să facem totul in-house cu Woocommerce pe platforma Wordpress.

Ce probleme sau provocări ați întâmpinat în dezvoltarea magazinului online și cum le-ați depășit?

Cea mai mare problemă cu platformele încercate era legată de instabilitate datorată update-urilor foarte frecvente ce ne ocupau foarte mult timp, probleme de scalare atunci când sarcina creștea.

Viteza de încărcare a site-ului era afectată o data ce crește conținutul din site ceea ce afecta poziționarea în google.

Pentru a depăși aceste provocări am încercat diverse soluții și pluginuri care s-au dovedit costisitoare și fără rezultate.

Cum ați decis să migrați magazinul pe Avanticart? Care erau nemulțumirile legate de serviciile pe care le foloseați și ce țeluri urmăreați? Ce vă doreați în plus?

Decizia să căutăm o soluție custom pentru magazinul online a venit în momentul în care businessul nostru în online creștea iar platforma din acel moment nu mai prezenta viitor.

Un alt factor important în decizia de migrare la Avanticart a fost planul nostru de dezvoltare în online care necesita o platformă profi și o echipă de suport în spate care să îndeplinească „cele mai nebune idei”.

Cum a decurs migrarea?

De la prima discuție cu echipa Avanticart am fost convins că „avem cu cine” și așa a și fost, migrarea s-a făcut fără probleme deși aveam în spate deja doua platforme ce au lăsat „urme” în conținutul care a fost migrat.

Cum a îmbunătățit această migrare afacerea?

Imediat după migrarea pe platforma Avanticart au început să se vadă rezultatele, totul a început să meargă așa cum trebuie.

Cum s-a reflectat această migrare în vânzări, rată de conversie etc.?

Încă din prima lună a fost o creștere de trafic ce s-a simtit și în vânzări, conversiile au început să crească, în special pe mobil acolo unde aveam o problemă de mobile friendly.

Procentual vizitele s-au dublat din prima lună, valoarea comenzilor a crescut deoarece site-ul era mult mai „trustable”.

Ce unelte externe de marketing folosiți?

Pentru moment ne folosim de Google Ads și Facebook Ads

Ce servicii de livrare/curierat folosiți și pe ce criterii le-ați ales?

Avem relații contractuale cu Fan Courier și DPD. Fan Courier reprezintă prima soluție deoarece au cea mai dezvoltată rețea, iar DPD pentru că ne-au oferit un plan tarifar foarte bun.

Puteți să ne dați trei sfaturi sau recomandări pentru a reuși în online?

  • Nu aveți așteptări extraordinare din prima lună de online, nu faceți comparație cu magazinul tradițional.
  • Respectați clientul.
  • Investiți în conținutul magazinului online, poze de produs, descrieri și altele. Conținutul face diferența față de concurență.

Ce planuri de viitor aveți pentru dezvoltarea magazinului?

Avem în plan îmbogățirea gamei de produse pentru a atrage și alte categorii de clienți.

Daca ați putea să o luați de la capăt cu acest magazine online, ce ați face diferit?

Am începe din prima cu o platforma custom așa cum este Avanticart.

Puteți afla mai multe despre ce a însemnat migrarea pe platforma Avanticart pentru branduri ca BabyNeeds, DyFashion, Guara sau Obio.