Am migrat Eastcom.ro pe platforma Avanticart acum doi ani (noiembrie 2017), chiar înainte de Black Friday. Stăm de vorbă cu Claudiu Jacodi, manager-ul EastCom Trading.

Când și cum a început povestea magazinului/afacerii?

În 2014, având nevoie de o husa de protecție pentru telefon, nu am reușit să găsesc nimic care să-mi satisfacă nevoile. Drept urmare, am căutat din curiozitate produse cu multe opinii pozitive scrise de cumpărători reali, și până la urmă am înțeles că toată povestea asta se poate transforma într-o afacere cu șanse de reușită.

Ce probleme sau provocări ați întâmpinat în dezvoltarea magazinului online și cum le-ați depășit?

Probleme și provocări există tot timpul, însă pentru rezolvarea lor există profesioniști. Am avut nenumărate situații dificile, însă asta ne-a motivat să căutam parteneri care să știe să rezolve și să livreze soluții care să ne ajute să ne dezvoltăm.

Cum ați decis să migrați magazinul pe Avanticart? Care erau nemulțumirile legate de serviciile pe care le foloseați și ce țeluri urmăreați? Ce vă doreați în plus?

Decizia de migrare la Avanticart a venit firesc, din necesitatea îmbunătățirii și eficientizării proceselor interne, și a fost luată pe baza recomandărilor primite de la alți clienți ai platformei. Urmăream integrarea cu aplicația ERP pe care firma o folosea, cu alte platforme de retail online și, de asemenea, posibilitatea de a le pune la dispoziție reseller-ilor noștri un flux de preluare automatizată a tuturor informațiilor necesare documentării și publicării produselor pe care le importăm. Bineînțeles, ne doream și să oferim clienților eastcom.ro o experiență de cumpărare facilă, rapidă și plăcută.

Cum a decurs migrarea?

Rapid, eficient, fără probleme.

Cum a îmbunătățit această migrare afacerea?

Flux de operațiuni simplificat, mai puține operațiuni de realizat, costuri salariale și de operare reduse, vânzări în crestere, mai mulți clienți mulțumiți.

Cum s-a reflectat această migrare în vânzări, rată de conversie etc.?

Am reușit să creștem vânzările la aproximativ 6 luni de la migrare cu aproximaiv 30%. Am observat și o creștere ușoară a traficului.

Ce unelte externe de marketing folosiți?

Folosim Facebook Ads, programe de afiliere, comparatoare de prețuri, SEO, newsletter.

Ce servicii de livrare/curierat folosiți și pe ce criterii le-ați ales?

Furnizorii de curierat au fluctuat în decursul timpului, datorită modificarilor de preț și a performanțelor acestora. Azi folosim Sameday pentru România, TCE și Econt pentru livrările intra-comunitare.

Puteți să ne dați trei sfaturi sau recomandări pentru a reuși în online?

100% focus către satisfacția clienților, în tot ceea ce înseamnă interactiunea cu platforma de comerț online, începând cu accesarea magazinului și terminând cu finalizarea comenzii. Conectarea permanentă cu ultimele noutăți în domeniu. Parteneriate cu profesioniști care livrează la timp nu doar ceea ce consideri tu că ai nevoie, ci te și îndrumă către soluția adaptată cerințelor tale și ale pieței în care activezi.

Ce planuri de viitor aveți pentru dezvoltarea magazinului?

Implementare unelte marketing performante, re-design, platformă multi-language.

Daca ați putea să o luați de la capăt cu acest magazine online, ce ați face diferit?

Aș face la fel. Fiecare etapă, fiecare greșeală și fiecare reușită sunt surse de cunoaștere și învățare de care altfel nu poți avea parte.

Puteți afla mai multe despre ce a însemnat migrarea pe platforma Avanticart pentru branduri ca BabyNeeds, DyFashion, Guara, Obio sau EuromChrom.