În luna februarie(2020) s-au împlinit 3 ani de când magazinul Stifler.ro a fost migrat pe platforma Avanticart. Am stat de vorbă cu Andrei Amos, persoana din spatele business-ului.

Când și cum a început povestea magazinului/afacerii?

În 2012 am creat primul magazin online pe Prestashop. Venind dintr-o familie de comercianți, am testat toate funcționalitățile și tot ce se putea, am avut ceva vânzări dar am abandonat proiectul să-mi termin studiile (care n-aveau nicio legătură cu domeniul).

În 2014 când mi-am dat seama că nu am niciun viitor cu studiile și nu fac ceea ce-mi place, am adus 3 categorii de produse: accesorii de telefon, butoni de cămașă și brățări cu ancoră. Dintre toate 3, cel mai bine am rezonat cu accesoriile - fiind și foarte pasionat de tot ce înseamnă accesorii.

Ce probleme sau provocări ați întâmpinat în dezvoltarea magazinului online și cum le-ați depășit?

Până să ajung la Avanticart am testat absolut TOT ce se putea cu hostinguri și bătăi de cap.

Nu am găsit nicio soluție în care să mă descurc singur sau să găsesc niște programatori care să înțeleagă ecommerce.

Cum ați decis să migrați magazinul pe Avanticart? Care erau nemulțumirile legate de serviciile pe care le foloseați și ce țeluri urmăreați? Ce vă doreați în plus?

În momentul în care eram decis ce voi face în continuare, deja aveam aleasă o altă platformă, dar am avut o discuție cu Bogdan. Mi-a spus că vrea doar să-mi prezinte platforma. Când am văzut ce funcționalități are și ce mișto sunt baieții, am hotărât să îi aleg! Pentru mine cel mai important lucru sunt oamenii cu care lucrez - îmi doresc tot timpul să am pe cine mă baza în momentul în care cresc. E destul de ușor să faci un magazin online - dar este foarte complex să ai un magazin online cu multe produse și multe comenzi - perfect funcțional.

Cum a decurs migrarea?

Eu am schimbat vreo 5 platforme înainte de Avanticart - și de fiecare dată pierdeam toate datele. Când am facut schimbarea cu ei și mi-au importat toate datele, am rămas șocat. Nu credeam că se poate face așa ceva. Apoi am lucrat pe site până în ziua în care am făcut migrarea. Am pus siteul, înca nu eram siguri că era funcțional 100% și când m-am uitat cu Mihai (responsabil cu migrarea) aveam deja prima comandă :D .

Cum a îmbunătățit această migrare afacerea?

Pentru mine cel mai important a fost că am avut pe cine să mă bazez în momentul în care creșteam. Împreună cu ei am reușit să facem un sistem de gestiune depozit cu care putem gestiona 600 de comenzi cu un singur angajat într-un timp de 8 ore de muncă. Am reușit să economisim (și să salvăm planeta) peste 10000 de foi A4 pe lună, am reușit să automatizăm aproape tot. În momentul actual când dorim să facem o modificare/funcționalitate - oamenii de la Avanti tot timpul îmi spun că se poate :D .

Cum s-a reflectat această migrare în vânzări, rată de conversie etc.?

Din momentul migrării până acum am crescut enorm. Comparând anul 2016 ( ultimul an complet fără Avanticart) cu 2018 (primul an complet cu Avanticart) avem:

  • Creștere trafic 212%
  • De 15 ori mai multe comenzi
  • Revenue 13.5 ori mai mare

Datorită lor am reușit să mă rup de partea tehnică și să mă focusez pe ce este cel mai important - să aduc vânzări pe site.

Ce unelte externe de marketing folosiți?

În principiu noi activăm ca experți de marketing digital, suntem la curent cu tot ce este în piață și așa am reușit să creștem foarte mult. Practic folosim absolut orice - de la Agenții de SEO până la Boți automatizați.

Ce servicii de livrare/curierat folosiți și pe ce criterii le-ați ales?

Un bun prieten de-al meu m-a învățat odată: știi câti bani faci în momentul în care tragi linie. În momentul actual lucrăm cu firma de curierat care ne oferă cele mai bune servicii la cel mai convenabil preț. Avem sistem automat ca din platforma Avanticart să se facă notele de expediție și practic pe noi ne interesează să ajungă cât mai repede comanda la clienți (Apropo - noi am crescut așa de mult datorită faptului că lucrăm 100% doar cu stocul nostru și în momentul în care o comanda este confirmată, pleacă în prima zi lucrătoare către client, nu cum fac alții) și de asemenea respectul pe care îl au față de client.

Puteți să ne dați trei sfaturi sau recomandări pentru a reuși în online?

Cel mai important este să fii realist în momentul în care vrei să te apuci de online. Nu mai este așa ușor să intri pe piață și fără un plan bun și real este destul de greu să faci ceva. Al 2-lea sfat ar fi să fii pasionat de ceea ce vrei să vinzi - dacă nu ești pasionat îți va fi foarte greu să creezi un brand în jurul a ceva ce nu crezi. Al 3-lea sfat este să ai atenția mai mare asupra alegerilor - cum ar fi platforma, agențiile de marketing/seo, furnizori - până la urmă ei sunt cercul tău de interes și cu un cerc slab în jurul tău nu vei avea susținere.

Ce planuri de viitor aveți pentru dezvoltarea magazinului?

Noi în momentul de față deținem un grup de magazine online pe diferite nișe. Pentru noi - cel mai important în acest moment este să ne poziționam ca branduri și să creștem acest grup ca branduri.

Stifler.ro a adunat absolut toate greșelile mele ca tânăr anteprenor. Acum vrem să creștem în toată Europa cu acest brand și să ne extindem și pe alte nișe cum ar fi smart home.

Daca ați putea să o luați de la capăt cu acest magazine online, ce ați face diferit?

Aș investi mult mai mulți bani în marketing și în brand awarness. Dar cum spuneam, în cei 5 ani de cand am făcut Stifler.ro am învățat tot ce se putea. Până la urmă - factorul cel mai important care garantează succesul unui magazin online este vizibilitatea pe piață.

Puteți afla mai multe despre ce a însemnat migrarea pe platforma Avanticart pentru branduri ca BabyNeeds, DyFashion, Guara, Obio, EastCom sau EuromChrom.